Αφετηρία για την κύρια ανάβαση στο βουνό είναι η Κόνιτσα και συγκεκριμένα το εκκλησάκι του Αγ. Αθανασίου, που βρίσκεται στο δρόμο μεταξύ Κόνιτσας και Ελευθέρου. Ακριβώς δεξιά ξεκινάει μονοπάτι με αραιή σήμανση με νότια κατεύθυνση. Μετά από περίπου 150-200 μέτρα στρίβει απότομα αριστερά  και συναντά την τοποθεσία μεγαλοχώραφο. Στη συνέχεια μπαίνει σε πευκοδάσος και μετά από 15-20 λεπτά φτάνουμε στην τοποθεσία Ασπροχώματα. Με το που περνάμε τα Ασπροχώματα αφήνουμε  διασταύρωση δεξιά  και συνεχίζουμε ευθεία. Διαδοχικά συναντάμε τις τοποθεσίες Πύραυλο, Γόνη και μετά από 40 λεπτά διασταύρωση δεξιά για Καρουτιά-Ροιδοβούνι. Σε 40 λεπτά φτάνουμε στον αυχένα Καρουτιάς  σε υψ. 1800μ. Από εδώ το μονοπάτι συνεχίζει κατηφορικά αριστερά όπου σε 10 λεπτά φτάνει στην Καρουτιά. Η θέα στην Τύμφη και την κοιλάδα του Αώου είναι μοναδική.

Για το Ροιδοβούνι συνεχίζουν δύο μονοπάτια. Το πάνω το οποίο είναι με αραιή σήμανση είναι ελαφρώς δυσκολότερο καθώς περνάει από την σκάλα του Λούδα που μπορεί σε κάποιους να φανεί λίγο εκτεθειμένο. Το κάτω μονοπάτι το βρίσκουμε από την Καρουτιά ελαφρώς κατηφορικά και αριστερά. Τα πρώτα του μέτρα δεν είναι χαρακτηριστικά καθώς κινείται  σε ξέφωτο   με κάποιους βράχους δεξιά και αριστερά. Στη συνέχεια το μονοπάτι είναι ξεκάθαρο καθώς τραβερσάρει το δάσος και περνάει από πολύ ωραίους λάκκους και  μικρές δασωμένες κόψεις. Λίγο πριν φτάσει στον χαρακτηριστικό αυχένα του Νταβέλη (Λαιμός του Νταβέλη) όπου συναντά το πάνω μονοπάτι, γίνεται λίγο πιο δυσδιάκριτο. Από τον Νταβέλη και μετά  το μονοπάτι είναι ξανά ευδιάκριτο και τραβερσάρει το Ροιδοβούνι πλέον ώσπου μετά από 20-30 λεπτά φτάνει σε ξέφωτο κάτω από την κορυφή. Η Σήμανση οδηγεί τον πεζοπόρο αριστερά μέσα στο δάσος ως την κορυφή αλλά είναι σαν να μην έχει έρθει καθόλου αν δεν κάνει την προσέγγιση από την δεξιά-νότια μεριά δίπλα στους χαώδεις γκρεμούς με την απίστευτη θέα στην Τύμφη που πραγματικά νομίζεις ότι μπορείς να την αγγίξεις. Στη συνέχεια το βουνό σε οδηγεί στην κορυφή πηγαίνοντας ανατολικά και μετά από λίγο βόρεια.